Як зробити $ 1 мільйон на кризі

Як зробити $ 1 мільйон на кризі

Про стратегії і типові помилки клієнтів Private Banking на ринку в період кризи

Світлана ШЕВЦОВА

Чим сильніше поглиблюється криза, тим більш різноманітні і дохідні стратегії пропонує він ринку. Одні можливості змінюються іншими. Зараз на ринку паралельно існують можливості здійснення стратегій як з високими ризиками, так і консервативних, і навіть з фіксованою прибутковістю. Інвестори, які зробили вірний розрахунок, сьогодні вийдуть з кризи представниками більш високою ваговій категорії. Розуміння цієї можливості, за свідченнями співробітників Private Banking департаментів, суттєво збільшило потік нових клієнтів в останні місяці. Заможний клієнт розуміє, що настав час робити гроші.

АКТУАЛЬНІ ІДЕЇ ДЛЯ ЗАРОБІТКУ

Депозити банків дозволяють за рік нарощувати вкладену суму на 10-15%, залежно від вибору валюти та надійності самого банку. Високо дивідендні акції при поточному рівні дивідендної прибутковості дозволяють заробити $ 200 тисяч за п’ять років, придбавши папери сьогодні на суму $ 50 тисяч. Прогнозний ж зростання курсової вартості додатково в 15 разів збільшить вкладену суму за ті ж п’ять років. Нескладний розрахунок дозволяє побачити, що 200 і 750 тисяч, складені із спочатку інвестованими 50, дають в сумі $ 1 млн.

Легко порахувати, що $ 100 тисяч достатньо для досягнення суми в $ 1 мільйон шляхом придбання паперів, «просіли» в десять разів. А здійснення тієї ж покупки за допомогою Call-опціонів дозволить зменшити інвестований суму $ 100 тисяч до $ 10 тисяч і навіть нижче.

Основна ідея будь-якої стратегії сьогодні – це неадекватно занижена оцінка активу ринком. «Поточна ринкова ситуація характеризується підвищеним ступенем ризику, але одночасно і високими можливостями. Інвестори не можуть скористатися перевагою цих можливостей, не беручи на себе також і ризики », – пише Том Дігенан в квартальному стратегічному огляді UBS.

Стримуючим фактором

Прагнучи заробити на сьогоднішньому ринку, інвестори стикаються з багатьма перепонами, основні з яких, за визнанням самих інвесторів, – відсутність або недостатність базових знань з питань інвестування, необізнаність, висока швидкість зміни ринку і, як наслідок попередніх факторів, нездатність швидко ухвалити своєчасні рішення. Залучені дешевизною активів інвестори хочуть заробити, але рідко розуміють як. Вони відчувають себе недостатньо майстерними в умовах страхітливо швидко мінливих ринків. Вони відчувають себе подібно починаючому серфінгісту, поймавшему занадто сильний вітер, або гірськолижникові, робить перші кроки на майже стрімкому схилі. Ринок в даному випадку алегорично виступає як розбушувалися, гнаних вітром хвиль, або крутого схилу. Як відомо, вчитися краще при помірному вітрі і на пологому схилі.

Типовий сьогоднішній діалог клієнта і консультанта Private Banking:

Клієнт: … Тобто, якщо я вас правильно зрозумів, придбавши ці облігації сьогодні, через три місяці я отримаю назад свої гроші плюс надбавку з розрахунку 40% річних, тобто десять відсотків? І ризик полягає тільки в тому, щоб емітент облігацій виконав переді мною свої зобов’язання? А емітент у мене сумнівів не викликає. Все так?

Консультант: Так, абсолютно.

Клієнт: … Тоді чому все так не роблять?

Консультант: (зі скромною посмішкою) Ну не у всіх же є такі консультанти … А якщо серйозно, то на фондовому ринку заробляє той, хто робить не так, як усі в даний момент.

Через два тижні:

Клієнт: Я дозрів. Будь ласка, купіть мені цих паперів.

Консультант купує папери. Висилає клієнту по електронній пошті звіт.

Ще через тиждень:

Клієнт: Купіть мені ще цих паперів.

Консультант: (дивиться в монітор) Паперів емітентів, яких ми з вами разом вибрали під 40%, вже немає. Ринок пішов. Є під 23% річних. Я б не рекомендував. Значна частина ваших інвестицій виявиться моновалютний. Через нестійкість курсу рубля прибутковість вкладення в перерахунку на альтернативну валюту може виявитися значно нижче 23%. Рублевий депозит вже стає порівнянним за привабливістю. І ризиків менше.

Клієнт: Як ви тоді пропонуєте розмістити мої кошти?

Консультант: Купити єврооблігацій тих же емітентів з прибутковістю 25% річних. Ви отримаєте той же дохід, але частиною в доларах, а частиною в євро.

Клієнт: Таке можливо?

Консультант: Так, в поточному моменті.

Клієнт: Якщо можна отримати у валюті паперу з такою прибутковістю, то чому все так не роблять.

На що скаржаться КЛІЄНТИ PRIVATE BANKING

Заможні клієнти, які зробили гроші на своєму бізнесі, одночасно з фортуною отримують жорстку звичку ніколи не вкладати гроші в те, чого вони не розуміють, і в те, що вони не відчувають. Стратегії же фондового ринку різноманітні, вимагають наявності твердих базових знань і здатності швидко сприймати зміни. У західній практиці базові знання та інформацію про найбільш ефективних поточних стратегіях клієнти отримують від консультантів високого рівня, які співпрацюють із заможними сім’ями десятками років. Це дозволяє клієнтові швидко і адекватно реагувати на пропозиції консультанта, тобто здійснювати операції до того, як сприятлива ринкова можливість зникає.

Заможні клієнти в усьому світі хочуть бачити і чути кваліфікованих консультантів і готові платити за якісні інвестиційні послуги. Організатори ж російських офісів, як правило, прагнуть до стабільності бізнесу, який, на їхню думку, в більшості випадків полягає в стандартній продуктовій лінійці і повністю замінних не надто дорогих фахівцях. У наявності протиріччя, яке істотно стримує як розвиток російського Private-сектора фінансових послуг, так і можливості заробітку клієнтів. Високі запити клієнтів і здоровий глузд, тобто вимоги самого життя, з часом змінять ситуацію на користь офісів, чутливих до бажань і потреб клієнтів.

Сезонний розпродаж ТА АКЦІЇ НАЗАВЖДИ

У петербурзьких магазинах йдуть різдвяні розпродажі. Маленькі бутики і величезні мережеві магазини змагаються в зниженні цін напередодні нових колекцій. На прозорих дверях значаться ставки дисконтів в 30, 50, 75 і навіть 90%. Якщо вам знаком бренд і ви впевнені в якості, ви купуєте і відчуваєте себе щасливчиком. Прекрасні дорогі речі, придбані за безцінь, нерідко служать вам декілька сезонів. Будучи жителями мегаполісу, ми вже звикли до розпродажів. Вони стали частиною нашої дійсності. І ніхто не шукає каверзи в зниженні цінників.

На російському фондовому ринку йде грандіозний розпродаж. З причин, нез’ясовним ні з якою логічної позиції, дисконти на багато російські акції стоять на рівні 75-95% від своєї вартості піврічної давнини.

Причини, що викликають різдвяні розпродажі і падіння акцій, різні. В одному випадку це прагнення комерсантів заробити напередодні нового дохідного сезону. У разі ж акцій причинами зниження є необізнаність, паніка і страх. На відміну від сезонних розпродажів, що відбуваються регулярно, по два рази на рік, кризи на фондових ринках – явища куди більш рідкісні. А такі глибокі, як зараз, – це велика удача, часом випадає раз на людське життя. Оцінюючи американський фондовий ринок, аналітики Motley Fool прийшли до висновку, що сьогоднішній ринок американських акцій дає інвесторам кращу за останні 35 років можливість. Однак на п’ятикратне зниження індексу РТС менш ніж дворазове зниження індексу ДоуДжонса виглядає більш ніж скромно.

На відміну від речей, придбаних на розпродажах, акції стійких сильних компаній в моменти криз купуються одного разу і назавжди. Разом з нерухомістю, золотом і фамільними діамантами, які є частиною переданого спадщини, акції, крім того, служать ефективним джерелом доходу багатьма поколіннями сімей тих, хто в потрібний момент зробив правильний вибір.

ТЕОРІЯ І РЕАЛЬНА ДІЙСНІСТЬ

Багато клієнтів розумом згодні з твердженнями теорії. Наприклад, клієнт розуміє, що якщо компанія робить 30-50 копійок чистого прибутку на карбованець власного капіталу протягом багатьох років, в тому числі і в період кризи, то інвестиції в таку компанію перспективні. Особливо якщо придбати цю компанію за ціною нижче її активів (що сьогодні реально). Однак чесний консультант повинен також пояснити клієнтові, що навіть вигідна покупка не гарантує того, що в найближчі дні і навіть місяці ціна не впаде ще нижче, перш ніж в майбутньому піднятися.

Розуміючи особливості психології клієнтів, різні офіси Private Banking використовують різні підходи. Це і відверта розповідь про механізми функціонування ринків, і продукти, що знімають з клієнта частина ринкового ризику, і комбінація різних стратегій.

КОМЕНТАРІ

Директор дирекції персонального обслуговування клієнтів банку «Санкт-Петербург» Михайло Горба:

– Клієнт, що бажає зберегти свої заощадження, повинен постійно дбати про диверсифікацію своїх активів. Нинішнє масове прагнення перекласти в іноземну валюту веде до того, що клієнти платять данину ринку за нестабільність і свою невпевненість у вигляді різко збільшеною маржі між цінами купівлі та продажу готівкової ВКВ. Потрібно розуміти, що витрати, понесені при обміні валюти на ринку зі спекулятивними настроями, не повертаються. І це жертвопринесення треба робити дуже осмислено, а не піддаючись «колективному розуму». З точки зору довгострокового інвестування повністю від рублів відмовлятися недоцільно. Не все можна купити за долари і євро. Ми живемо в Росії, виробляємо повсякденні платежі в рублях, і в період кризи маємо шанс проіндексувати свої заощадження у валюті РФ шляхом придбання тимчасово подешевшали товарів народного споживання та активів, наприклад акцій сировинного сектора, нерухомості.

В цілому при захисті капіталу від нестабільності валютних курсів більш виграшній є корзина активів не в трьох, а в п’яти валютах, наприклад в рублях, доларах, євро, японських єнах і швейцарських франках.

Директор Private Banking ІК «Трійка Діалог» Олексій Блакитних:

– Сьогоднішній ринок надає інвестору можливості для високих заробітків. У той же час не існує універсальних стратегій для всіх. Вибираючи стратегії, потрібно брати до уваги як ситуацію на ринку, так і запити конкретного інвестора. Я б зупинився на трьох ідеях, використання яких в даний момент є найбільш вигідним. Перші дві з них засновані на наявності високих ставок за борговими зобов’язаннями якісних російських емітентів. Причому йдеться як про рублевих, так і про валютні (головним чином доларових) облігаціях. Ставки за облігаціями на російському ринку в грудні вже не такі високі, як в листопаді. Однак заробити на цьому поки в інвестора можливість зберігається. Інвестор може самостійно здобувати на ринку облігації, оцінювати ризики, пов’язані з емітентами, або скористатися готовими продуктами, створеними на основі боргових інструментів. Наприклад, нотами, що дають поточну прибутковість близько 30% річних.

Звичайно, найбільші можливості по рівню прибутковості зараз надає ринок акцій. Придбання сильно подешевшали якісних активів, безумовно, є дуже перспективним. Однак не всі інвестори готові входити в ринок, що демонструє такі різкі цінові перепади і не цілком ясні тимчасові перспективи, і, відповідно, з можливістю втратити значну частину від інвестованих коштів в перші ж дні і нести збитки протягом невизначеного терміну. Розуміючи цю обставину, ми зі свого боку розробляємо і пропонуємо інвесторам продукти із захистом капіталу, що дозволяють інвестору, з одного боку, стовідсотково брати участь у майбутньому зростанні ринку, коли такий настане, а з іншого – захистити свої кошти.

Генеральний директор компанії «Ренесанс Онлайн» Максим Малєтін:

– Для досвідчених інвесторів криза – час хороших можливостей. Висока волатильність ринку дозволяє заробляти на коливаннях цін, у тому числі і з використанням стратегій строкового ринку. Хороші можливості дає арбітраж між різними майданчиками. Але це для професіоналів.

Інвесторам, які не мають власної стратегії і потребують порад, я б порекомендував в першу чергу бути гранично обережними. По-перше, інвестувати тільки ті кошти, які ви можете заморозити на довгий термін. На даний момент немає чітких рівнів підтримки ринку, і можливо, що куплені цінні папери вам буде невигідно продавати найближчим часом. По-друге, не використовуйте позикові кошти. Маржинальна торгівля, безумовно, підвищує прибутковість операцій, але ризик також мультиплікується, і ви можете втратити все при черговому стрибку. По-третє, зверніть серйозну увагу на брокера, якому ви довіряєте свої активи. Низькі комісії, активна реклама, близькість офісу і навіть особисте знайомство зі співробітником компанії в період кризи легко перекриваються ризиком дефолту брокера. На жаль, восени вже виникли проблеми у низки брокерських компаній, і в деяких випадках це обернулося проблемами для клієнтів.

Прочитати повністю: Джерело


Share →

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

4 × 2 =